Ödüller

Genç Profesyonel Kat.

Üniversite Kat.

Birincilik Ödülü

30.000 TL

10.000 TL

İkincilik Ödülü

20.000 TL

9.000 TL

Üçüncülük Ödülü

10.000 TL

8.000 TL

Özel Ödüller

NECDET AYDIN SAHNE YORUMU ÖZEL ÖDÜLÜ (TOPLAM 20.000 TL)

* NECDET AYDIN Genç Solist Kategorisi Sahne Yorumu Özel Ödülü (10.000 TL)

* NECDET AYDIN Üniversite Kategorisi Sahne Yorumu Özel Ödülü (10.000 TL)

Amaç

Opera Rejisörü, Sahne Hocası ve İZDOB Kurucu Müdürü Necdet Aydın adına konulan bu ödülün verilme amacı, operada şanın yanı sıra sahne yorumunun da gerekli olduğunu vurgulamak, bir sahne sanatı olan operada inandırıcılığı ve duygusal etkiyi sağlamak için oyun yönünün önemini gündeme getirmektir.

Değerlendirme

Değerlendirmede genç sanatçıların kendi kategorilerinde seslendirdikleri aryaları sunarken yaptıkları sahne yorumları göz önüne alınacaktır.

Ödül

Ulusal Genç Solist Yarışmasına katılan yarışmacılar arasında finaldeki en başarılı sahne yorumu yapan sanatçılara verilecek olan ödül Necdet Aydın’ın ailesi tarafından sağlanacaktır.

Jüri

Rejisör Necdet Aydın Sahne Yorum Ödülü jürisinde Necdet Aydın’ın ailesini temsilen, sanatçıları “seyirci gözüyle” değerlendirmek üzere Prof. Dr. Pınar Aydın O’Dwyer’ın yer alması arzu edilmektedir. Prof. Aydın O’Dwyer, Bale Kitabı (2011, 2022, Akılçelen Kitaplar) ve Opera Kitabı (2015, Akılçelen Kitaplar) adlı kitapların yazarı olup çeşitli dergilerde opera ve bale konusunda seyirci gözüyle eleştiri yazıları yazmaktadır.
Ödülün Necdet Aydın adına verilmek istenmesinin nedeni sadece onun sahne yorumuna verdiği emekleri anmak değil, opera sanatçısı ebeveynleri olan aileleri de böyle ödüllere kaynak sağlamak açısından teşvik etmektir.

JEANETTE THOMPSON ÖZEL ÖDÜLÜ (7.000 TL)

Jeanette Thompson, halen Miami Üniversitesi Frost Müzik Okulu'nda Şan Profesörüdür. Kariyeri onu Belçika, Almanya, Fransa, Lüksemburg, Türkiye, İspanya, İtalya, Avusturya, Japonya, Slovenya, Hırvatistan, Kanada, Tunus, Yunanistan, Kıbrıs , Kamerun, Zaire, Kenya, Letonya, Çek Cumhuriyeti, Porto Riko ve Amerika Birleşik Devletleri genelinde resitaller, orkestra konserleri ve opera performansları ile dünyanın dört bir yanına götürdü. Carnegie Hall'daki ilk çıkışını Verdi'nin Messa da Requiem'ini söyleyerek yaptı ve büyük beğeni toplayan uluslararası bir yıldız oldu. Yakın zamanda üç yayında yer aldı:  (1) Madonna Wise tarafından yazılan Florida'nın En Etkili Kadınları; (2) Florida'nın Öncü Kadınları; ve (3) Miami Üniversitesi'nde seçkin müzisyenlerin bir yayını olan SCORE Magazine. Ayrıca Pasco County'nin (kendi memleketi) ÖNEMLİ VATANDAŞLARINDAN biri seçildi.

Bayan Thompson, Florida Eyalet Üniversitesi'nden Müzik Lisansı, Rice Üniversitesi'nden Müzik Yüksek Lisansı aldı. İtalyanca, Fransızca, Almanca ve Türkçe bilmektedir ve altı yıl boyunca Belçika'daki Uluslararası Yaz- Sanat Festivali'nin fakültesinde görev yapmıştır.

Profesör Thompson, dünya çapında sıcak, güzel,stil sahibi ve sıcak kalpli bir şarkıcı olarak övüldü. Tanınmış besteciler David Winkler, Craig Bohmler, Steven Sametz, Ricky Ian Gordon ve Thomas Cipullo, özellikle onun için eserler yazmışlardır. Diskografisinde bir Fransız filminin ("Deux Ramoneurs chez une Cantatrice") ses kaydı ve 3 CD ("Jeanette Thompson Negro Spirituals'ı söylüyor" dahil) bulunmaktadır. Birkaç ülkede sayısız yarışma kazandı Brüksel'deki Ünlü Kraliçe Elizabeth Yarışmasında Altın Madalya’ya layık görüldü.

University of Wisconsin-Madison, City University of New York-Medgar Evers, Vassar College, Lehigh Üniversitesi ve İzmir Devlet Konservatuarı'nda görev yapmış ve burada Genç Şarkıcılar için Şan Yarışması'nın kuruluşuna önderlik etmiş ve 8 yıl boyunca jüri başkanı olarak görev yapmıştır.

Dünyanın dört bir yanındaki Metropolitan, Aspen, Chicago, La Scala gibi kurumlardan yönetmenleri, şefleri ve izlenimcileri davet ederek bu yarışma aracılığıyla genç sanatçıların kariyer sahibi olmasına destek oldu ve birçok genç şarkıcıyı dünyanın dört bir yanındaki şirketlere tanıttı. Bir eğitmen olarak, olağanüstü bir şan pedagogu olarak kabul edilir.

ENGLISH

Jeanette Thompson is a Voice Professor in the Frost School of Music at the University of Miami.  Her career has taken her all over the globe with recitals, orchestra concerts and operatic performances in Belgium, Germany, France, Luxembourg, Türkiye, Spain, Italy, Austria, Japan, Slovenia, Croatia, Canada, Tunisia, Greece, Cypress, Cameroun, Zaire, Kenya, Latvia, Czech Republic, Puerto Rico, and throughout the United States. She made her Carnegie Hall debut singing Verdi's Messa da Requiem, and is an international star of high acclaim.  She was recently featured in three publications:  (1) Most Influential Women of Florida by Madonna Wise; (2) The Trailblazing Women of Florida; and (3) SCORE Magazine, a publication of outstanding musicians at the University of Miami.  She was also named one of the NOTABLE CITIZENS of Pasco County (her hometown).

Ms. Thompson received a Bachelors of Music from Florida State University, a Masters of Music from Rice University. She has command of Italian, French, German and Turkish and for six years served on the faculty of the International Summer Festival of the Arts in Belgium.

Professor Thompson has been lauded throughout the world as a singer with great depth, warmth, beauty, style and heart.  Noted composers David Winkler, Craig Bohmler, Steven Sametz, Ricky Ian Gordon and Thomas Cipullo have written works expressly for her.  Her discography includes the sound track to a French movie ("Deux Ramoneurs chez une Cantatrice") and 3 CD’s (including "Jeanette Thompson sings Negro Spirituals"). She has won numerous competitions in several nations (including a Gold Medal at the Famed Queen Elizabeth Competition in Brussels).

She has served on the faculties of University of Wisconsin-Madison, City University of New York-Medgar Evers, Vassar College, Lehigh University and Izmir State Conservatory of Music in Türkiye where she founded a Singing Competition for Young Singers and for 8 years served as president of the jury.

She invited directors, conductors and impresarios from opera companies all over the world (including the Metropolitan Opera, Aspen, Chicago, LaScala, etc.) Through this competition, she has helped provide jobs, opportunities and has placed many young singers in companies throughout the world. As a teacher, she is noted as an outstanding technician of singing.

BRIAN DICKIE ÖZEL ÖDÜLÜ (7.000 TL)

Brian Dickie opera dalında yaklaşık 60 yıl çalışmış olup, 1999’dan itibaren çalıştığı Şikago Operası Genel Müdürlüğü görevinden 2012 Ağustos’unda ayrılmıştır.

Opera kariyerine 1962’de 20 yaşındayken İngiltere’deki Glyndebourne Festivalinde, Personel direktörü Jani Strasser'in asistanı olarak başlamıştır. O yıl Glyndebourne'da Figaronun Düğünü operasında Mirella Freni 'Suzanna', Leyla Gencer 'Kontes' rollerini söylerlerken ilk kez L.Gencer ile tanıştı ve dost oldular.

Brian Dickie artan sorumluluklarla Glyndebourne’da yirmi yedi yıl kaldı. Glyndebourne Gezici Operasını kuran ekibin önde gelen üyesi olup, 1967’de firmanın İdare Amirliği ve Festival için Opera Müdürlüğü yaptı. 1981’de Glyndebourne Opera Festivali’ne Genel Yönetici olarak atanmıştır.

Brian Dickie, 1967-1973 Wexford Festivali Sanat Direktörü; 1989-1993 Kanada Operasının Direktörlük görevlerini üstlenmiştir. 1994-97 yılları arasında Nice Operası’nın Sanatsal Danışmanıydı. 1996-98 yılları arasında Avrupa birliğine üye ülkelerin sanatçı seçmelerinde sorumlu olarak görev yaptı.

1999’dan beri, iki yılda bir yapılan Bertelsmann Vakfı’nın Neue Stimmen Yarışmasında ön-elemeler yapan Jürinin Başkanıdır. Asya, Avrupa, Güney Afrika, Avustralya, Kuzey ve Güney Amerika’dan şarkıcıları seçmekle sorumlu olmuştur.

1991’de Toronto’da Mozart ikiyüzüncü yıl yarışmasının jüri Başkanıydı. 1999 ile 2012 arasında Metropolitan Opera Ulusal Konseyi’nin bölgesel ve yöresel seviyedeki seçmelerde daimî jüri üyeliği yapmıştır. 2007’de Metropolitan Operası’nın dokümanter film seçmelerinde nihai karar veren jüri üyesiydi.

Neue Stimmen’deki görevlerine ilaveten İngiltere’nin Garsington Opera yaz festivali Sanat Danışma Kurulunda görev yapmaktadır.

ENGLISH

Brian Dickie has worked in opera for almost 60 years and stepped down in August 2012 as General Director of Chicago Opera Theater where he had been since 1999.

He began his opera career at the Glyndebourne Festival in England at the age of 20 in 1962, as assistant to the Head of Music Staff, Jani Strasser. It was at Glyndebourne that year when he became friendly with Leyla Gencer while she was singing the Countess to Mirella Freni’s Susanna in Le nozze di Figaro.

He remained at Glyndebourne for twenty-seven years with increasing responsibilities. He was a leading member of the team which established Glyndebourne Touring Opera, and became the company’s first Administrator in 1967, as well as serving as Opera Manager for the Festival. He was appointed General Administrator of Glyndebourne Festival Opera in 1981.

Brian Dickie also served as Artistic Director of the Wexford Festival 1967-1973, and as General Director of the Canadian Opera Company 1989-1993. He was Artistic Adviser to the Opéra de Nice 1994-97, and General Director of the European Union Opera project 1996-98, recruiting singers for the company from each member country of the European Union.

He has been Chairman of the Jury for Pre-selections for the Bertelsmann Foundation’s biennial Neue Stimmen Competition since 1999. In this capacity he has been responsible for auditioning singers in Asia, Europe, South Africa, Australia, and both North and South America.

He was Chairman of the jury of the Toronto Bi-centennial Mozart competition in 1991, and between 1999 and 2012 was a regular jury member for the Metropolitan Opera National Council auditions, at both district and regional level. He was a member of the jury for the final stage in 2007 that was the subject of the Metropolitan Opera’s documentary film "Audition".

In addition to continuing his work with Neue Stimmen, he serves on the Artistic Advisory Committee of England’s Garsington Opera summer festival.