Jüri

Onursal Jüri Başkanı, Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürü ve Genel Sanat Yönetmeni, Solist Sanatçı

Jüri Başkanı, İzmir Devlet Opera ve Balesi Müdür- Sanat Yönetmeni, Yaşar Üniversitesi Müzik Bölümü Öğretim Görevlisi, İZDOB Solist Sanatçısı

Jüri Üyesi, Neue Stimmen şarkı yarışması ön elemeler Başkanı, Glyndebourne, Kanada ve Şikago Operaları eski Genel Müdürü

Jüri Üyesi, Julliard Müzik Okulu Opera Bölümü Başkanı, Aspen Müzik Okulu ve Festivali Başkanı, Houston Operası eski Müdürü

Jüri Üyesi, Opera Yapımcısı, Savonlinna Müzik Akademisi Opera Bölümü Başkanı

Jüri Üyesi, DEÜ İzmir Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölüm Başkanı, Öğretim Üyesi , Solist Sanatçı

Jüri Üyesi, İzmir Büyükşehir Belediyesi Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi Müdürü

Jüri Üyesi, İstanbul Devlet Opera ve Balesi Emekli Solist Sanatçısı, Ankara Devlet Opera ve Balesi Emekli Şan Pedagogu

Yarışma Korrepetitörleri

DEÜ İzmir Devlet Konservatuvarı Piyano Anasanat Dalı Öğretim Görevlisi

İzmir Devlet Opera ve Balesi Baş Korrepetitörü, DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü Öğretim Görevlisi

Murat Karahan

İlk, orta ve lise eğitimini T.E.D Ankara Koleji'nde tamamladı. 1996 yılında Bilkent Müzik ve Sanatlar Fakültesi'ne girdi. Sanatçı Bilkent Üniveristesi'nde Devlet Sanatçısı Suna Korad, Prof. Pekin Kırgız ile çalıştı ve Gürçil Çeliktaş'tan sahne dersleri aldı.2003 yılında lisans, 2006 yılında Master ve 2010 yılında Doktorasını tamamlayan Karahan, 2003 yılında Ankara Devlet Opera ve Balesi'nde Solist Sanatçı olarak çalışmaya başladı.2009 yılında Roma'ya giden sanatçı burada 2 yıl boyunca dünyaca ünlü Soprano Renata Scotto'nun ve aynı zamanda Santa Cecilia Akademisi başkanı Profesör Bruno Cagli'nin özel öğrencisi oldu .2012 yılında aldığı davet üzerine Letonya Ulusal Operası'nda devamlı misafir sanatçı olan Karahan, burada aralarında Lucia di Lammermoor, La Traviata, La Boheme, Manon Lescaut ve Il Trovatore eserlerinin bulunduğu 50'nin üzerinde temsilde başrolleri seslendirdi. Sanatçı 2014 yılında Andante Dergisi'nin düzenlediği Donizetti Klasik Müzik Ödülleri'nde yılın en başarılı erkek opera sanatçısı seçildi. Yine 2014 yılında Fransa'da Il Trovatore ve Manon Lescaut operalarını ilk kez seslendirdi.2015 yılı Ocak ayında La Traviata 'Alfredo' rolü ile dünyaca ünlü Berlin Deutsche Oper'de ilk defa sahne alan sanatçı, 2015 yılında dünyaca ünlü Bolshoi Tiyatrosu'nun La Traviata, La Boheme, Carmen prodüksyonlarında başrolde sahne aldı. 2016 yılında Dünyanın en önemli açık hava opera festivali olan Arena Di Verona festivalinde Franco Zeffirelli,nin sahneye koyduğu Il Trovatore eserinde Maestro Daniel Oren yönetiminde başrolü seslendirdi, Murat Karahan yine Il Trovatore eseri ile Parma Verdi Festivali, Macerata Opera Festivali, Berlin Deutsche Oper'de büyük başarılar elde etti. Murat Karahan; aralarında Accademia Santa Cecilia Orkestrası, Moskova Çaykovski Senfoni Orkestrası, Letonya Ulusal Opera Orkestrası, Liepaja Senfoni Orkestrası, Tiran Senfoni Orkestrası, Baden Baden Flarmoni Orkestrası, Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası, Bilkent Senfoni Orkestrası, İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası, Antalya Devlet Senfoni Orkestrası, Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası'nın da bulunduğu birçok orkestra ile başarılı temsil ve konserler verdi Limak Vakfı tarafından kurulan Limak Filarmoni orkestrasının kurucusu Murat Karahan bu orkestra ile Türkiye Turnesi yapmış ve ülke genelinde büyük başarı elde etmiştir. 2017 yılında Wiener Staatsoper,Arena Di Verona, Bolşoy Tiyatrosu, Münih Bayerische Staatsoper, Napoli San Carlo Operası, Los Angeles Operası ve Salerno Operası gibi dünyanın en önemli tiyatrolarında Il Trovatore, Manon Lescaut, Tosca, Turandot, Carmen, Madama Butterfly ve Nabucco eserlerinin başrollerini seslendiren Murat Karahan 2018 yılı Ocak ayında Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürü olarak göreve başlamıştır.

ENGLISH

He completed his elementary, secondary and high school education at the TED Ankara College. His Music and Fine Arts Faculty of the Bilkent University starts in 1996. He worked with Suna Korad and Prof. Pekin Kırgız who are State Artists. He took stage lessons from Gürçil Çeliktaş. Karahan achieved his Bachelor’s Degree in 2003, Master’s degree in 2006, and his doctorate in 2010. He started performing as a Soloist at the Ankara State Opera and Ballet in 2003. Starting 2009, he worked in Rome for 2 years as a private student of world-wide famous Soprano Renata Scotto, and Professor Bruno Cagli, Director of the Santa Cecilia Academy. In 2012 he received invitation to perform at the Latvian National Opera, where he was the leading singer in over 50 operas, including Lucia di Lammermoor, La Traviata, La Boheme, Manon Lescaut and Il Trovatore. He was elected as the TOP MALE OPERA SINGER OF THE YEAR in 2014, at the Donizetti Classical Music Awards, which was organized by the Andante magazine. Again in 2014, he performed Il Trovatore and Manon Lescau operas in France. In January 2015, he performed at the famous Berlin Deutsche Oper for the first time and acted as ‘Alfredo’ of La Traviata. Also, in 2015 he was the leading Singer of the La Traviata, La Boheme and Carmen productions at the famous Bolshoi Theater. In 2016, he performed the leading role of the Il Trovatore which was staged by Franco Zeffirelli, and directed by Maestro Daniel Oren at the Arena Di Verona Festival, which is the most famous open air festival of the world. Murat Karahan additionally achieved great success with Il Trovatore at the Parma Verdi Festival, Macerate Opera Festival and the Berlin Deutsche Oper. Among his many successful concerts are performances are the ones with the Santa Cecilia Orchestra, Moscow Tchaikovsky Symphony Orchestra, Latvia National Opera Orchestra, Liepaja Symphony Orchestra, Tirana Symphony Orchestra, Baden Baden Phılharmonic Orchestra, Presidential Symhony Orchestra, Bilkent Symphony Orchestra, Istanbul State Symphony Orchestra, Antalya State Symphony Orchestra, and Çukurova State Symphony Orchestra. He is the founder of the Limak Philharmonic Orchestra of the Limak Foundation, and he toured throughout Turkey with this Orchestra which ended with great success. In 2017, some of Murat Karahan’s leading roles at the Wiener Staatsoper, Arena Di Verona, Bolshoi Theater, Munich Bayerische Staatsoper, Napoli San Carlo Opera, Los Angeles Opera and Salerno Opera, include İl Trovatore, Manon Lescaut, Tosca, Turandot, Carmen, Madama Butterfly and Nabucco. Murat Karahan started working as the Genera Director of the State Opera and Ballet as of January 2018.

Aytül Büyüksaraç (Soprano)

İzmir’de doğdu. İzmir Özel Türk Koleji’nden mezun olduğu yıl İzmir Devlet Konservatuvarı’na girdi. Yedi yıllık Opera Yüksek Bölümü’nü beş yılda tamamlayarak 1984’te mezun oldu ve İzmir Devlet Opera ve Balesi’ne solist sanatçı olarak atandı.

Bu güne dek İZDOB’da sahnelenen otuza yakın eserde baş soprano rolleri oynadı.

Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası başta olmak üzere Cemal Reşit Rey, Bilkent, Senfoni, İstanbul, İzmir, Antalya, Adana ve Bursa Devlet Senfoni Orkestrası’nın çok sayıda konserinde solist olarak görev aldı. İzmir Devlet Senfoni Orkestrası’nın 1996 yılında gerçekleştirdiği Güney Kore turnesine ve İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’nın Atina Senfoni Orkestrası ile gerçekleştirdikleri “Dostluk Konserleri”ne solist olarak katıldı.

Uluslararası alanda da pek çok etkinliğe katılan Aytül Büyüksaraç, Moskova, Burgaz, Montevideo, Kisinev, Ohrid, Mexico City, Münih, Osnabruck, Marl, Duisburg, Bakü, Marrakech, Lefkoşe, Girne, Gijon, Rodos gibi kentlerde operalarda oynadı, konserler gerçekleştirdi. Uluslararası Aspendos Opera ve Bale Festivali, Uluslararası İstanbul, İzmir ve Boğaziçi Müzik Festivalleri’nde temsiller gerçekleştirdi.

2001 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuarı Sahne Sanatları Anabilim Dalı’nda yüksek lisans yapan sanatçı, 1995-2001 ve 2007-2014 yılları arasında İzmir Devlet Opera ve Balesi Müdür ve Sanat Yönetmenliği görevini üstlendi. 2017 yılında tekrar İZDOB Müdür ve Sanat Yönetmenliği görevine atanan Büyüksaraç, halen bu görevine devam etmektedir.
Ayrıca Yaşar Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Müzik Bölümü’ nde öğretim görevlisi ve Opera Modülü Koordinatörü olarak da görev yapmaktadır.

İstanbul Çırağan Lions Kulübü tarafından “2007 Yılının En Başarılı Opera Sanatçısı” ödülüne, 2010 yılında Semiha Berksoy Opera Vakfı tarafından “ Ferhan Onat” özel ödülüne ve 2012 yılında da İzmir’i Sevenler Platformu ve Dario Moreno Dostları Derneği’nin düzenlediği “16. Dario Moreno Akdeniz Dostluk-Barış ve Hoşgörü Sanat Ödülleri” kapsamında “Yılın Opera- Ses Sanatçısı” ödülüne layık görülmüştür.

ENGLISH

Born in İzmir. She was admitted to the İzmir State Conservatory following her graduation from the İzmir Private Turkish College. In 1984, she graduated from the Department of Opera in five years instead of seven, and she started her career as a soloist at the İzmir State Opera and Ballet. She has been taking the stage in leading Soprano roles with around 30 productions at the İzmir State Opera and Ballet.

She performed as a Soloist in various concerts with distinguished orchestras as Presidential Symphony Orchestra, Cemal Reşit Rey, Bilkent Symphony Orchestra, İstanbul, İzmir, Antalya and Bursa State Symphony Orchestras. In 1996, she has attended a South Korea tour with İzmir State Symphony Orchestra and perfomed as a soloist in "Friendship Concerts" with İstanbul State Symphony and Athens Symphony Orchestras. Aytül Büyüksaraç also realized many performances, concerts and opera productions abroad, such as Moscow, Burgas, Montevideo, Kishinev, Ohrid, Mexico City, Munich, Osnabruck, Marl, Duisburg, Baku, Marrakech, Lefkosha, Girne, Gijon and Rhodes and Constanta. She performed at the Aspendos International Opera and Ballet Festival, İstanbul, İzmir and Boğaziçi Music Festivals.

In 2001, she completed her masters degree at the Dokuz Eylul University State Conservatory Performing Arts Department and between the years 1995-2001 and 2007-2014 she acted as the Administrative and Artistic Director of the İzmir State Opera and Ballet.

In 2017 she became the Administrative and Artistic Director for the third time and she still maintains this position. Besides, she is a faculty member at the Yaşar University Faculty of Arts and Design, Music Department.

She was elected for the prizes of "Most Prominent Opera Artist in 2007" by İstanbul Çırağan Lions Clubs, “Ferhan Onat” special prize by Semiha Berksoy Opera Foundation in 2010, "The Best Opera Production of the Year-Artistic Director" prize by International Lions Clubs Multiple District 118 Confederation in the context of "2011-2012 Lions Opera Prizes", “Warder of the Republic in our City” prize 12th of which was organized by İzmir Özel Çamlaraltı Koleji in 2013, “Best Opera-Vocal Artist” prize in the context of “16th Dario Moreno Mediterranean Friendship-Peace and Tolerance ArtAwards” by İzmir Lovers Platform and Dario Moreno Friends Foundation in 2014, awarded for “Gold Homer” prize in the context of “Gold Homer İzmir Contribution Prize” by İzmir Tevfik Fikret Private Schools, for the contribution to arts.

Brian Dickie

Brian Dickie opera dalında 50 yıldan fazla çalışmış olup, 1999’dan itibaren çalıştığı Şikago Operası Genel Müdürlüğü görevinden 2012 Ağustos’unda ayrılmıştır.

Opera kariyerine 1962’de 22 yaşındayken İngiltere’deki Glyndebourne Festivalinde, Personel direktörü Jani Strasser'in asistanı olarak başlamıştır. O yıl Glyndebourne'da Figaronun Düğünü operasında Mirella Freni 'Suzanna', Leyla Gencer 'Kontes' rollerini söylerlerken ilk kez L.Gencer ile tanıştı ve dost oldular.

Brian Dickie artan sorumluluklarla Glyndebourne’da yirmi yedi yıl kaldı. Glyndebourne Gezici Operasını kuran ekibin önde gelen üyesi olup, 1967’de firmanın İdare Amiri ve Festival için Opera Müdürlüğü yaptı. 1981’de Glyndebourne Opera Festivali’ne Genel Yönetici olarak atanmıştır.

Brian Dickie, 1967-1973 Wexford Festivali Sanat Direktörü; 1989-1993 Kanada Operasının Direktörlük görevlerini üstlenmiştir. 1994-97 yılları arasında Nice Operası’nın Sanatsal Danışmanıydı. 1996-98 yılları arasında Avrupa birliğine üye ülkelerin sanatçı seçmelerinde sorumlu olarak görev yaptı.

1999’dan beri, iki yılda bir yapılan Bertelsmann Vakfı’nın Neue Stimmen Yarışmasında ön-elemeler yapan Jüri’nin Başkanıdır. Asya, Avrupa, Güney Afrika, Avustralya, Kuzey ve Güney Amerika’dan şarkıcıları seçmekle sorumlu olmuştur.

1991’de Toronto’da Mozart ikiyüzüncü yıl yarışmasının jüri Başkanıydı. 1999 ile 2012 arasında Metropolitan Opera Ulusal Konseyi’nin bölgesel ve yöresel seviyedeki seçmelerde jüri üyeliği yapmıştır. 2007’de Metropolitan Operası’nın dokümanter film seçmelerinde nihai karar veren jüri üyesiydi.

Brian Dickie, Haziran 2015’de Montreal Uluslararası Şan yarışmasında Jüri üyeliği ile, 2015 ilkbahar ve yaz aylarında Neue Stimmen için Asya’da, Avrupa’da, Güney Afrika’da, Kuzey ve Güney Amerika’dan seçmeleri yapmıştır. İngiltere’nin Garsington Opera yaz festivali Sanat Danışma Kurulunda görev yapmaktadır.

ENGLISH

Brian Dickie has worked in opera for more than fifty years and stepped down in August 2012 as General Director of Chicago Opera Theater where he had been since 1999.

He began his opera career at the Glyndebourne Festival in England at the age of 20 in 1962, as assistant to the Head of Music Staff, Jani Strasser. It was at Glyndebourne that year when he became friendly with Leyla Gencer while she was singing the Countess to Mirella Freni’s Susanna in Le nozze di Figaro.

He remained at Glyndebourne for twenty-seven years with increasing responsibilities. He was a leading member of the team which established Glyndebourne Touring Opera, and became the company’s first Administrator in 1967, as well as serving as Opera Manager for the Festival. He was appointed General Administrator of Glyndebourne Festival Opera in 1981.

Brian Dickie also served as Artistic Director of the Wexford Festival 1967-1973, and as General Director of the Canadian Opera Company 1989-1993. He was Artistic Adviser to the Opéra de Nice 1994-97, and General Director of the European Union Opera project 1996-98, recruiting singers for the company from each member country of the European Union.

He has been Chairman of the Jury for Pre-selections for the Bertelsmann Foundation’s biennial Neue Stimmen Competition since 1999. In this capacity he has been responsible for auditioning singers in Asia, Europe, South Africa, Australia, and both North and South America.

He was Chairman of the jury of the Toronto Bi-centennial Mozart competition in 1991, and between 1999 and 2012 was a regular jury member for the Metropolitan Opera National Council auditions, at both district and regional level. He was a member of the jury the final stage in 2007 that was the subject of the Metropolitan Opera’s documentary film Audition.

He was a member of the Jury of the Montreal International Voice competition in June 2015, and also conducted auditions for Neue Stimmen in Asia, Europe, South Africa, and North and South America throughout the spring and summer of 2015.

He serves on the Artistic Advisory Committee of England’s Garsington Opera summer festival.

EDWARD BERKELEY

Edward Berkeley opera ve tiyatro yönetmeni ve eğitimcisidir. Juilliard Müzik Okulundaki (Direktör ve Opera Lisans programı eğitmenliğinde) 30’uncu yılını kutlamış olup, Shakespeare at Circle öğretmenliğine Square Theater Okulunda ve Pace Üniversitesinde devam etmektedir. New York'ta büyük takdir kazanmış Tony Ödülü ve Drama Desk adayı Wilder, Wilder, Wilder ve diğer ödüllü Broadway yapımlarını yönetmiştir.

Edward Berkeley'nin New York Shakespeare Festivali yapımları arasında Pericles ve "Best Revival" ödüllü The Tempest yer almaktadır. Beatrice ve Benedict'i New York Filarmoni ve John Adams'ın El Niño'sunda Atlanta Senfoni ve Chicago Ravinia Festivalinde yönetti. Berkeley ayrıca Kongre Kütüphanesi, Williamstown Tiyatro Festivali ve Old Globe Tiyatrosu'nda da yönetmenlik yapmıştır.

Aspen Opera Tiyatro Merkezi'nin direktörü olarak John Harbison, Bright Sheng, Augusta Read Thomas, Michael Torke, Mark-Anthony Turnage ve Bernard Rands'in de aralarında bulunduğu klasikler ve yeni operalar sahneye koymuştur. Berkeley New York'ta Ned Rorem'in Our Town, Thomas Adès'in Powder Her Face ve Ullman'ın The Kaiser from Atlantis (ki aynı zamanda L.A., Miami, Houston, Spoleto, İtalya ve Ravinia'da da yönetmenlik yapmıştır) prömiyerlerini yönetmiştir.

Edward Berkeley, Metropolitan Opera'nın Lindemann Genç Sanatçılar Programı, Princeton Üniversitesi ve Williams College'in danışmanı; Carleton College'da Ayrıcalıklı Konuk Profesör (Distinguished Guest Professor) ve Rice Üniversitesi'nde konuk müdür olarak oyunculuk danışmanlığı yapmaktadır. Adaptasyonunu yaptığı ünlü yapımlar arasında, New York Filarmoni için Mendelssohn'un Bir Yaz Gecesi Rüyası (A Midsummer Night’s Dream) ve New York Filarmoni için Bir Askerin Öyküsü (L'histoire du Soldat), Romeo ve Juliet'in İki Yüzü (Two Faces of Romeo and Juliet) (Bernstein plus Gounod) ve Houston Grand Opera için Madam Butterfly; ve Juilliard’da Poppea’nın Taç Giymesi (The Coronation of Poppea), John Adams’ Klinghoffer’in Ölümü (The Death of Klinghoffer) ve Juilliard’da Britten’ın The Burning Fiery Furnace’ı bulunmaktadır. Ayrıca her yıl Boston Gençlik Senfoni Orkestrası için tanınmış şarkıcıların yer aldığı ve opera oyununda genç enstrümancıların da operada çalmalarını teşvik etme çalışmaları yaptı.

Edward Berkeley Washington, DC'deki Kennedy Center'da "Tango, Song and Dance"i ve Baltimore Senfonisi için kendi versiyonuyla Mendelssohn’un Bir Yaz Gecesi Rüyası (A Midsummer Night's Dream) eserini yönetmiştir. Marsilya'da Toursky Tiyatrosunda Macbeth’in direktörlüğünü yapmış olup, aynı tiyatroda 2021 yılında da Tennessee Williams'ın Camino Real.eserini yönetecektir.

ENGLISH

Berkeley directs and teaches opera and theater. He recently celebrated his 30th year at The Juilliard School (primarily as Director of Undergraduate Opera Studies) and teaches Shakespeare at Circle in the Square Theater School and Pace University. In New York he directed the acclaimed Tony Award and Drama Desk-nominated Wilder, Wilder, Wilder and other award-winning Broadway productions.

Mr. Berkeley’s New York Shakespeare Festival productions include Pericles and “Best Revival” winner The Tempest. He directed Beatrice and Benedict at the New York Philharmonic and John Adams’ El Niño with the Atlanta Symphony and at Chicago's Ravinia Festival. Mr. Berkeley has also directed at the Library of Congress, Williamstown Theater Festival, and the Old Globe Theater.

As director of the Aspen Opera Theater Center, he has staged classics as well as new operas by John Harbison, Bright Sheng, Augusta Read Thomas, Michael Torke, Mark-Anthony Turnage, and Bernard Rands. In New York, Mr. Berkeley directed the premieres of Ned Rorem’s Our Town, Thomas Adès’ Powder Her Face and Ullman’s The Kaiser from Atlantis (which he also directed in L.A., Miami, Houston, Spoleto, Italy and Ravinia).

Mr. Berkeley is an acting teacher and director for the Metropolitan Opera’s Lindemann Young Artists Program, a guest faculty member of Princeton University and Williams College, a returning Distinguished Guest Professor at Carleton College and returning guest director at Rice University. Favorite productions include his adaptation of Mendelssohn’s A Midsummer Night’s Dream and L’histoire du Soldat for the New York Philharmonic, Two Faces of Romeo and Juliet (Bernstein plus Gounod) and Madama Butterfly for Houston Grand Opera, and The Coronation of Poppea, John Adams’ The Death of Klinghoffer and Britten's The Burning Fiery Furnace at Juilliard. He has also annually directed opera featuring major singers for the Boston Youth Symphony Orchestra in a commitment to encouraging young instrumentalists in the playing of opera.

Mr. Berkeley directed a staged concert "Tango, Song and Dance" at the Kennedy Center in Washington, DC. and his versions of Mendelssohn's A Midsummer Night's Dream and Prokofiev's Romeo and Juliet for the Baltimore Symphony. He is the director of Macbeth in Marseille's Theatre Toursky to which he returns in 2021 to direct Tennessee Williams' Camino Real.

EIJA TOLPO

Eija Tolpo, 30 yıl süreyle müdür, dramaturg ve pedagog olarak çalıştı.

Finlandiya’daki Helsinki ve Tampere Üniversitelerinde drama, anlatım ve iletişim eğitimi aldı. 1980’lerin sonunda ABD’de San Francisco ve Los Angeles’de anlatım ve drama eğitimine devam etti. 1990-1992 arasında Viyana’da Hochschule fûr Musik und Darsellende Kunst’da opera müdürlüğü eğitimini tamamladı. Viyana Devlet Operasında, Köln Operasında, Schwetzinger Müzik Festivalinde, Stockholm Kraliyet Operasında ve Savonlinne Opera Festivalinde Müdür Yardımcısı olarak da çalıştı. Viyana’daki çalışmalarından sonra Finlandiya Yayıncılık Şirketi (Finnish Broadcasting Company) kendisine (Ralf Gothoni tarafından bestelenmiş, librettosu ise Tom Krause tarafından yazılmış olan) Hund 1993 TV-operasını yönetme fırsatını vermiştir. (Bariton Tom Krause’un seslendirdiği Schubert eseri) Winterreise 1996 adlı TV-yapımını da yönetmiştir. Eija Tolpo dramaturg ve danışman olarak Finlandiya’da Finlandiya Yayıncılık Şirketi ile yine Finlandiya Ticari MTV ve TV4 kanallarında, İsveç ve Estonya TV’lerinde çalışmıştır. TV ve opera çalışmalarına oyunculuk, performans, iletişim ve retorik konuları dahildir.

Tolpo, Pylkkanen’in (1996-) Wolf’s Bride, Opera Gecesi: A collection of Operas (1997), Stage Production: Motaleff’in Boundless Eros (1997), Bizet’nin Carmen (1999), yine 1999’da Janacek’in The Cunning Little Vixen, 2001’de Verdi’nin Rigoletto, 2003’de Mozart’ın Cosi van Tutte, 2006’da Britten’ın Curlew River ve 2009’da Britten’in Prodigal Son sahne oyunlarını yönetmiştir. 2011’de Domenico Cimarosa: Il Matrimonio Segreto (The Secret Marriage, Savonlinna and Detmold) oyununu yönetmiştir. Bunlardan ayrı olarak, Robert Schumann’ın Dichterliebe and Hugo Wolf’s Italienisches Liederbuch eseri gibi pek çok konseri yönetmiştir.

Eija Tolpo 30 yıl opera, drama ve anlatım eğitimi vermiştir. Öğretmenlik kariyerine Helsinki’de Sibelius Akademisi’nin opera stüdyosunda başladı. Tolpo, 2007’den beri Detmold (Almanya), Kahire (Mısır), Ankara ve İzmir (Turkiye) ve Bakü (Azerbaycan)’da Opera Master Class’lar vermiştir. 1996’dan itibaren Savonlinna Müzik Akademisinde çalışmakta ve Master Class’lar vermektedir. Halen Savonlinna Müzik Akademisi’nin opera bölümü Başkanı ve Sanat Yönetim Kurulu üyesidir.

Tolpo’ya sanata ve kültüre katkılarından dolayı Pro Musica, AVEK, Finlandiya Kültür Vakfı ve Fin Yayıncılık Şirketi Koura Vakfı tarafından çeşitli ödüller verilmiştir.

ENGLISH

Eija Tolpo has acted as a director, dramaturge and pedagogue for 30 years.

Tolpo has studied drama, expression and communication at the Helsinki University and the University of Tampere in Finland. At the end of 1980’s, she continued with her expression and drama studies in San Francisco and Los Angeles in the USA. In 1990-1992, she completed her studies in opera directorship at Hochschule fûr Musik und Darsellende Kunst in Vienna, Austria. She has also been an assistant director in Vienna’s State Opera, Cologne Opera, Schwetzinger Music Festival, Stockholm Royal Opera and Savonlinna Opera Festival. After her studies in Vienna, the Finnish Broadcasting company offered her an opportunity to direct the TV-opera Hund 1993 (composed by Ralf Gothoni, libretto by Thomas Wulff). She also directed the TV-production of Winterreise 1996 (by Schubert, with baritone Tom Krause). In the capacity of a dramaturge and adviser, Tolpo has worked for the Finnish Broadcasting Company, as well as for the Finnish Commercial TV Channel MTV and TV4 in Finland, the Swedish TV and the Estonian TV. Her work on TV and opera has included also tutoring of acting, performance, communication and rhetoric.

Tolpo has directed many stage operas such as Wolf’s Bride by Pylkkänen (1996¬), Opera Night: A Collection of Operas (1997), Stage Production: Boundless Eros by Motaleff (1997), Carmen by Bizet (1999), The Cunning Little Vixen by Janacek (1999), Rigoletto by Verdi (2001), Cosi`van Tutte by Mozart (2003), Curlew River by Britten (2006), and Prodigal Son by Britten (2009). In 2011, she has directed Domenico Cimarosa: Il Matrimonio Segreto (The Secret Marriage, Savonlinna and Detmold). Additionally, she has directed many concerts such as Robert Schumann’s Dichterliebe and Hugo Wolf’s Italienisches Liederbuch.

Tolpo has taught opera, drama and expression for 30 years. She started her teaching career at the opera studio of the Sibelius Academy in Helsinki. Since 2007, Tolpo has given Opera Master Classes in Detmold (Germany), Cairo (Egypt), Ankara and Izmir (Turkey), and Baku (Azerbaidjan). Since 1996, Tolpo has worked for the Savonlinna Music Academy where she has been also giving Opera Master Classes. Currently, she is a member of the Artistic Board and the head of the opera department of Savonlinna Music Academy.

Tolpo has been rewarded by Pro Musica, AVEK, the Finnish Cultural Foundation and the Koura Foundation of the Finnish Broadcasting Company for her achievements in art and culture.

Prof. Zibelhan Dağdelen

İzmir doğumlu sanatçı, 1990 yılında D.E.Ü. Devlet Konservatuvarı şan bölümüne girerek, lisans ve yüksek lisans eğitimini Prof.Konstantin Lisovsky, sanatta yeterlik derecesini ise Prof.Müfit Bayraşa ile tamamladı. Eğitimi sonrası bir dönem şan çalışmalarını Birgül Su Ariç ve Arses Yıldızca ile sürdüren Dağdelen, Paolo Ballarin, Licinio Montefusco, Katia Ricciarelli ve Roman Werlinski’nin ustalık sınıflarına katıldı. 

Siemens firmasının 2000 yılında düzenlediği “Genç Yetenekler Şan Yarışması”nda üçüncülük derecesi alan Dağdelen, UNESCO’nun 2000 yılında Selanik’de düzenlediği Akdeniz ve Karadeniz’in Yaratıcı Kadınları Festivali ve 2003 yılında gerçekleşen 1.İzmir Uluslararası Yeni Müzik Festivali’nde solist olarak yer aldı. 
 
İzmir Devlet Senfoni, Antalya Devlet Senfoni, Dokuz Eylül Senfoni Orkestrası ve Concerto Barocco Oda Orkestrası’nda solist olarak yer alan sanatçı, İzmir Devlet Opera ve Balesi’nin sahneye koyduğu Hoffmann’ın Masalları operasındaki “Giulietta” ve Imeneo operasındaki “Rosmene” rollerini yorumladı.

2012 yılında Brüksel Müzik Enstrümanları Müzesi’nde flüt sanatçısı Marc Gruwels ile bir konser veren Dağdelen, 2013 yılında Marsyas Uluslararası Sanat ve Müzik Festivali’ne davet edilerek burada bariton Wieland Satter ile bir konser vermiş, 2015 yılında ise Türkiye Cumhuriyeti Atina Başkonsolosluğu’nun davetlisi olarak flüt sanatçısı Hürkan Ayvazoğlu ile Atina’da bir konser gerçekleştirmiştir.

Barok dönem eserlerinin ve müzikallerin repertuvarında ayrıcalıklı bir yer aldığı Dağdelen, yorumculuk faaliyetlerini düzenli olarak devam ettirmekte ve klasik müziğe yönelik farklı konseptlerdeki az bilinen eserlere konserlerinde yer vermeye çalışmaktadır.

Son olarak repertuvarına Kurt Weill, Cole Porter ve müzikal repertuvarın seçkin yapıtlarını da ekleyen sanatçı, Yaşar Üniversitesi Caz Departmanı’nda vokal caz dersleri vermekte ve halen D.E.Ü. Devlet Konservatuvarı’nda öğretim üyeliği yanında Sahne Sanatları Bölüm Başkanlığı görevlerini de sürdürmektedir.

ENGLISH

Zibelhan Dağdelen entered the Dokuz Eylül University State Conservatory in 1990 as a student of Prof. Konstantin Lisovsky. After completing her Master of Music Degree, the Izmir-born soprano received an Artist Diploma under the tutelage of Prof. Müfit Bayraşa. She continued to study with Birgül Su Ariç and Arses Yıldızca, participating regularly in the master classes of artists such as Paolo Ballarin, Licinio Montefusco, Katia Ricciarelli and Roman Werlinski. In 2000, she was awarded third prize in the Siemens ‘Young Artists Opera Competition’ in Istanbul.

Ms. Dağdelen has been a soloist at international festivals, including UNESCO’s ‘Creative Women of the Mediterranean and Black Seas’ (Thessaloniki, 2000); the First Izmir International New Music Festival (2003) and 1st International Istanbul Opera Festival (2010). In 2013, she was invited to perform with baritone Wieland Satter at the 4th International Marsyas Culture, Art and Music Festival.

Ms. Dağdelen made solo appearances with the Izmir State Symphony, Antalya State Symphony, Dokuz Eylül Symphony and Concerto Barocco Chamber Orchestra. She has also performed solo recitals throughout Turkey and appeared in European cities. Among others, these appearances include concerts with flutist Marc Gruwels at the Brussels Museum for Musical Instruments in 2012 and with flutist Hürkan Ayvazoğlu. as guest artist of the Turkish Consulate in Athens in 2015.

The operatic roles she performed are Offenbach’s Les Contes d’Hoffmann (Giulietta) and Handel’s Imeneo (Rosmene) with the Izmir State Opera and Ballet.

Ms. Dağdelen regularly continues her interpretational activities and strives to present lesser-known classical music works in her concerts, while she continues to favor Baroque art music and Broadway musicals. Most recently, she has added distinguished works of Kurt Weill and Cole Porter to her formidable repertoire.

Zibelhan Dağdelen teaches vocal jazz at Yaşar University in addition to continuing her responsibilities as Professor of Voice and Head of the Opera and Ballet Department at Dokuz Eylül University State Conservatory.

Dr. Mustafa Bayık

21 Ocak 1974'de Bornova'da doğan sanatçı, ilk, orta ve lise tahsilini Bornova'da tamamladı. 1991 yılında Ege Üniversitesi Devlet Türk Müziği Konservatuvarı Halk Müziği Temel Bilimler Bölümünü kazandı. Eğitimini Ege Üniversitesi'nde sürdürürken Sabahat Tekebaş'tan özel şan dersleri almaya başladı. 1992 yılında Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ve Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı şan Bölümüne girmeye hak kazanan sanatçı, İzmir'de ikamet etmesi nedeniyle Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarını tercih etti. Dört yıl boyunca Prof. Konstantin Pavlovich Lisovsky ile şan çalıştı. Birinci sınıfta İzmir Devlet Opera ve Balesi solist sanatçısı bariton Altuğ Dilmaçla mimik, ikinci sınıfta Haşim Hekimoğlu ile oyunculuk ve diksiyon, üçüncü ve dördüncü sınıfta Necdet Aydınla müzikli sahne çalıştı. Haziran 1996'da sınıf-bölüm birincisi olarak mezun oldu . 1996 yılı içerisinde T.E.V. tarafından verilen sınıf-bölüm birinciliği ödülünü almaya hak kazandı. Ödülünü İstanbul Divan Otel'de düzenlenen bir törenle aldı. Kasım 1996'da Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nın açmış olduğu kadro sınavını kazandı. Ocak 1997'de Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda okutman kadrosuyla göreve başlayan sanatçı, Devlet Konservatuvarı'nın Ocak 1997'de şan dalında açmış olduğu yüksek lisans sınavını kazandı. Yüksek Lisans Eğitimi sırasında Prof. Yalçın Yüregir'den armoni, lied literatürü, Çağdaş Türk müziği ve armonik analiz dersleri aldı. Prof. Yalçın Davran ile şan çalıştı. Yüksek Lisans eğitimi sırasında birçok şan konseri, opera sanatı ve ses eğitimi konulu konferanslar verdi. Çukurova Üniversitesi'nde okutman olarak çalıştığı dönemde, Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı'ndan gelen teklif üzerine Müzik Öğretmenliği Bölümü'nde üç yıl süreyle hafta sonları şan dersleri verdi. Kendisini mesleki açıdan geliştirmek amacıyla 1999 yazında üç aylığına Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan sanatçı, bu süre zarfında Dünyaca ünlü hocalarla çalışma fırsatı buldu. New York Opera Works isimli kurumda ses eğitimi üzerine sertifika programına katıldı ve programı başarıyla tamamladı. Bu kurumda New York'ta tanınmış orkestra şefi ve aynı zamanda şan pedagogu olan David Laighton ile çalıştı. Metropolitan Operası eğitim müdürü Claire Freimann'ın organize ettiği opera alanındaki konferanslara katılan sanatçı, şan çalışmalarını, Dünya'nın en büyük Operalarından biri olarak kabul edilen Metropolitan Operası'nın solist sanatçısı ve o dönemde New York Üniversitesi şan Profesörlerinden mezzo-soprano Jane Bunnell ve eşi bas-bariton Marc Embree ile sürdürdü. Kasım 1999'da Türkiye'ye döndü. Haziran 2001'de Yüksek Lisans Eğitimini tamamladı. Ekim 2001'de Doktora Eğitimine Belarus Devlet Müzik Akademisi'nde başlayan sanatçı, doktora eğitimi sırasında çok değerli hocalarla çalışma fırsatı buldu. Doç.Dr. Elena Gorokhovik tez danışmanlığını yaptı. Prof. Dr. Mihail Zdanovich ile şan çalıştı. Başkent Minsk'te ve diğer birçok şehirde konserler verdi. Yazmış olduğu 6 bilimsel makale Türkiye ve Belarus'taki hakemli dergilerce yayınlandı. Doktora eğitimini Nisan 2005'te tamamlayıp Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'na döndü. Aynı kurumda Eylül 2005'e kadar araştırma görevlisi olarak çalışmalarına devam etti. Eylül 2005'te öğretim görevliliğine atanan sanatçı, Kasım 2005'te Atatürk'ün ölüm yıldönümünde sunulan "Atatürk Aramızda" isimli eserde sahne aldı. Aralık 2005-Ağustos 2007 arasında Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölümü Opera Şan Anasanat Dalı Başkanlığını yürüttü. Nisan 2006'da Yardımcı Doçent olarak atandı. 18 Mart 2009 tarihinde Sahne Sanatlatı Bölüm Başkanlığı görevine atandı. 29 Temmuz 2009 tarihinde Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müdür Yardımcılığı görevine atanan sanatçı, 12 Aralık 2011 - 12 Aralık 2014 tarihleri arasında Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müdürlüğünü yapmıştır. 2012 yılında Litvanya'nın Klaipeda şehrinde sahnelenen “La Traviata” eserinde öğrencisi başrol “Violetta” karakterini canlandırdı ve sanatçı bu eserde şan eğitmeni olarak görev yaptı. 2014 yılında Belarus Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı ve Belarus Devlet Müzik Akademisi işbirlikteliği ile düzenlenen Uluslararası Etno Kültür Festivali çerçevesinde verilen konserde Academic Quartet gurubuyla Belarus’un başkenti Minsk’te konser verdi. Sanatçı Yurt içinde ve yurt dışında birçok etkinlik, organizasyon ve konserlere katılmış, ulusal ve uluslararası kongre ve açılışlarda solist sanatçı olarak görev yapmıştır. Opera-Şan Anasanat Dalı’nda lisans ve yüksek lisans devrelerinde şan dersleri vermiştir. 18 Nisan 2016'da Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'ndan ayrılmış ve 28 Nisan 2016'da İzmir Büyükşehir Belediyesi Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi Müdürü olarak atanmıştır. 2007 yılından bu yana Belarus Cumhuriyeti’nin Adana Fahri Konsolosluğu görevini yürütmektedir. Çok iyi derecede Rusça, orta derecede İngilizce bilmektedir.

ENGLISH
 
The artist who born on 21 January 1974 in Bornova also completed his primary, secondary and high school education in Bornova. He started playing music at an early age. In 1988, he participated in an international music competition in Poland. At the high school, he turned to Opera with the guidance and support of his music teacher. In 1991, he was accepted to Ege University State Turkish Music Conservatory, Department of Folk Music Fundamental Sciences. While he was studying at Ege University, he started taking private lessons from Sabahat Tekebaş. In 1992, he deserved to enter Hacettepe University State Conservatory and Dokuz Eylül University Conservatory Department of Music, he chose Dokuz Eylül University State Conservatory for his residency in Izmir. For four years he worked in singing with Prof. Konstantin Pavlovich Lisovsky. In the first year, he studied mimic with Altuğ Dilmaç from the Izmir Opera, acting and diction with Haşim Hekimoğlu in the second year and musical stage with Necdet Aydın in the third and fourth year. In June 1996, he graduated as the first in class and department and T.E.V. awarded him for his success with a ceremony at Istanbul Divan Hotel. In November 1996, he passed the entrance exam of Çukurova University State Conservatory. In January 1997, he started to work at Çukurova University State Conservatory as an instructor and in January 1997 he passed the MA exam of the State Conservatory on singing. During his MA education, he took courses from Prof. Yalçın Yüregir on harmony, lied literature, contemporary Turkish music and harmonic analysis. He studied singing with Prof.Yalçın Davran. During his graduate education, he gave lectures on many singing concerts, opera art and vocal education. While he was working as an instructor in Çukurova University, he gave vocal lessons for three years at the Music Education Department at the request of the Dean of Niğde University Faculty of Education. In the summer of 1999, he worked in the United States for three months with the aim of developing his profession. During this time he also had the opportunity to study with world-famous teachers. He attended a certificate program on vocal education at the New York Opera Works and successfully completed the program. He studied with David Laighton, who is an orchestra conductor and singing pedagogue in New York Opera Works. He attended the conferences about opera organized by the director of the Metropolitan Opera Claire Freimann. Mr. Bayık continued his singing studies with bass-baritone Marc Embree and his wife mezzo-soprano Jane Bunnell, who is a soloist of the Metropolitan Opera which considered one of the world's biggest operas and singing professor of New York University. He returned to Turkey in November 1999 and completed his MA in June 2001. In October 2001, he started PhD education in Belarusian State Music Academy where he had the opportunity to work with invaluable teachers. Associate Professor Elena Gorokhovik was his supervisor for the thesis. He studied singing with Prof.Dr.Mihail Zdanovich. He gave concerts in the capital city Minsk and many other cities. His 6 essays were published by refereed journals in Turkey and Belarus. He completed his PhD in April 2005 and returned to Çukurova University State Conservatory. He continued to work as a research assistant until September 2005 at the same institution. He was appointed as a lecturer in September 2005 and in November 2005, he performed in "Atatürk Aramızda" in Atatürk's death anniversary. Between December 2005 and August 2007, he was the Head of Opera Singing Department in Performing Arts Department of Çukurova University State Conservatory. In April 2006, he was appointed as Assistant Professor and then as the Head of Stage Arts Department on 18 March 2009. On 29 July 2009, he was appointed as the Deputy Director of the Çukurova University State Conservatory. Between 12 December 2011 - 12 December 2014 he worked as the director of the State Conservatory at Çukurova University. In 2012, his student has a leading role as Violetta in “La Traviata” and the artist assisted as a singing master in Klaipeda city of Lithuania. In 2014, with the collaboration of the Ministry of Culture of the Republic of Belarus and the Belarusian State Music Academy, International Ethno Culture Festival gave a concert in the capital of Belarus. He has participated in many events, organizations and concerts both in Turkey and abroad. He worked as a soloist in national and international congresses and opening events. He has given singing lessons at undergraduate and graduate level in conservatuary. He left Çukurova University State Conservatory on 18 April 2016 and was appointed as the Director of Ahmed Adnan Saygun Arts Center on 28 April 2016.

He is married. He has a daughter and a son. Since 2007, he has been working as the Honorary Consul of the Republic of Belarus in Adana. He speaks Russian fluently, English and Italian intermediately. 

Müjde Çeliktaş

İstanbul’da doğdu. İtalyan lisesini ve Mimar Sinan Devlet Konservatuarı Opera Yüksek bölümünü bitirdi. İtalya’da çalışmalarını sürdürdü .1978 yılında İstanbul Devlet Opera ve Balesine Solist olarak girdi. 2007 yılına kadar başta İstanbul, Ankara olmak üzere çok sayıda eserde önemli baş rolleri üstlendi. Pek çok, orkestralı ve Piyanolu konser yaptı. Opera repertuarı yanında geniş bir Lied ve Konser eserleri, Oda müziği dağarcığına sahiptir. 2007 de Ankara Devlet Opera ve Balesinde Şan Pedagogu kadrosuna geçerek altı operamıza çok sayıda Sanatçı kazanımına gönül vermiştir.

ENGLISH

Müjde Çeliktaş was born in Istanbul. Graduated the Italian High School and achieved the Mimar Sinan State Conservatory’s Opera Master’s Degree. Continued her studies in Italy. Started with the Istanbul State Opera and Ballet in 1978 as a soloist. Until 2007 performed in Istanbul and Ankara as a leading singer in many operas. Gave lots of concerts with orchestras and pianos. Her repertoire consists of operas, lieds, concerts pieces and Chamber music. Started performing in Ankara State Opera and Ballet in 2007 as the Vocal Coach and dedicated herself to acquisition of opera artists.

Özlem Ebesek

İstanbul’da doğdu. 1979 yılında İstanbul Belediye Konservatuvarı Meral YAPALI piyano sınıfına kabul edildi. Konservatuvar eğitiminin yanı sıra devam ettiği F.M.V. Özel Işık Lisesi’nden 1987 yılında, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nden de 1989 yılında mezun oldu.

1987 ve 1989 yıllarında Salzburg Mozarteum Yaz Akademisi’nde Prof.A.GALOVIN, Prof.S.PERTICAROLI ve Prof.K.H. KAMMERLING ile çalıştı.İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı tarafından düzenlenen çeşitli Master kurslarda İdil BIRET, Hüseyin SERMET, M. VORSKERSENSKY, I. ZARITSKAJA, V. MARGULIS ve L. MARGULIS ile çalıştı. 1990 ve1992 yılları arasında piyanist ve orkestra şefi R.PALUMBO ile opera repertuvarı üzerine çalışmalar yaptı. 1993 yılında Fransa da Gueret Yaz Akademisi’nde Gülsin ONAY’ın piyano kursuna devam etti ve Gueret Yaz Festivali’nde konuk sanatçı olarak bir resital verdi.

Yurtiçinde ve dışında pek çok resitaller gerçekleştiren EBESEK, 2009 yılından itibaren İzmir Genç Solistler Opera Yarışmasının resmi piyanistidir. Bariton Tom KRAUSE’un, 2010 yılında Urla Müzik Akademisi’nde düznlenen master kursunda, 2011 Şubat ayında gerçekleşen 1. İzmir Flüt Yarışmasında korrepetitör olarak görev aldı.2011 yılından itibaren Afyon-Dinar’da düzenlenen Marsyas Flüt Yarışmasının düzenli piyanistidir.

1992 yılında İstanbul Üniversitesinden Lisans diplomasını almış olup,1996 yılında Yüksek Lisans Diplomasını İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünden, Sanatta Yeterlik diplomasını da Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsünden 2011 yılında almıştır. 1995-2001 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarında Sanatçı Öğretim Görevlisi olarak çalışmış olup, 2001 yılından itibaren Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarında Sanatçı Öğretim Görevlisi olarak çalışmaktadır.

ENGLISH

Özlem Ebesek was born in Istanbul. She was admitted into the Meral YAPALI piano class of the Istanbul Municipality Conservatory. While attending the Conservatory training, she graduated the F.M.V. Private Işık Lisesi in 1987. Her graduation in 1989 is from the Marmara University Atatürk Training Faculty’s Classroom Teaching section.

In 1987 and 1989 she worked with Prof. A. Galovin, Prof. S. Perticaroli and Prof. K.H. Kammerling at the Salzburg Mozarteum Summer Academy. She also worked at several Master courses with İdil Biret, Hüseyin Sermet, M. Vorskersensky, I.Zaritskaja, V.Margulis and L.Margulis as organized by the Istanbul University Conservatory. She worked with pianist and maestro R.Palumbo on opera repertoires during 1990 and 1992. She attended Gülsin Onay’s piano course at the Gueret Summer Academy in France in 1993, and gave a recital as a guest performer at the Gueret Summer Festival.

Ms. Ebesek gave several recitals within Turkey and abroad, and is the official pianist of the İzmir Young Soloists Opera Contest since 2009. She worked as a correpetitor in 2010 at Bariton Tom Krause’s master course at the Urla Music Academy in 2010, and at the 1st İzmir Flute Contest held in February 2011. She is the pianist of the Marsyas Flute Contest held in Afyon-Dinar since 2011.

She achieved her Bachelor’s Degree from the Istanbul University in 1992. Her Master’s Degree obtained in 1996 from the Istanbul University’s Institute of Science; her diploma of competency in art is from the Dokuz Eylül University’s Fine Arts Factulty, achieved in 2011. Ms. Ebesek works as an Instructor at the Dokuz Eylül University State Conservatory since 2001.

Dr. Cemile Cabbar


1978 yılında Bakü’de (Azerbaycan) doğan Cabbar piyano eğitimine erken başlayıp ilk resitalini Bakü Kültür Merkezi’nde 5 yaşındayken verdi. 1984-1996 yıllarında Bakü Bülbül Müzik İhtisas Okulu’nda okudu. 1995-1997 yıllarında Özel Bakü Amerikan okulunda ingilizce eğitim aldı. 1996-2000 yıllarında Dr. Delara Mirzakuliyeva’nın ögrencisi olarak Bakü Müzik Akademisi (B.M.A.) piyano üzerine, aynı yıllarda Prof.Tahire Yakubova’nın öğrencisi olarak (B.M.A.) kilise orgu üzerine Lisans Eğitimi aldı. 1999 yılında İngiltere’de Prof. Bella Davidoviç ile Piyano üzerine Masterclass yaptı. 2000-2002 yılları arasında Prof. Oktay Abaskuliyev’in ögrencisi olarak B.M.A.’da piyano üzerine ve Prof. Tahire Yakubova’nın ögrencisi olarak kilise orgu üzerine Yüksek Lisans eğitimi aldı.

2000-2003 yıllarında Dünyaca ünlü piyanist, sanatçı Prof. E. Virsaladze’nin ögrencisi olarak Moskova Devlet Konservatuvarı’nda Piyano üzerine Masterclass eğitimi aldı.

2002-2004 yıllarında Prof. Oktay Abaskuliyev’in ögrencisi olarak B.M.A.’da piyano üzerine Sanatta Yeterlilik (Asistant-Stajyer) eğitimi aldı. 2003-2004 yıllarında Prof. Nelya İbrahimova’nın öğrencisi olarak B. M. A. ’da Korrepetisyon üzerine Sanatta Yeterlilik (Asistant-Stajyer) eğitimi aldı.

2004 yılında Almanya’da Münih “Yetenekli Müzisyenler” adlı Masterclass eğitimine katıldı. 2004-2011 yılları arasında Prof. T. Kengerli’nin öğrencisi olarak B. M. A.’da Piyano üzerine Doktora eğitimi alan Cabbar’ın 1989-2007 yılları arasında ulusal ve uluslararsı katıldığı yarışmalardan beş birincilik, bir ikincilik, bir üçüncülük .dülleri vardır. 2003 yılında da Azerbaycan’ın Genç Yetenekleri “Azerbaycan Gençliği, Azerbaycan Gelecegi” kitabında yer almıştır. Bugüne kadar Rusya, Türkiye ve Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde üçyüzden fazla konser vermiştir.

1997-1998 yıllarında Azerbaycan Güzel Sanatlar Fakültesi’nde Piyano Pedagogu olarak eğitim verdi. 1998-2001’de Azerbaycan Devlet Filarmoni Orkestrası Korosunda piyanist, 2002-2004 B.M.A’da Piyano Pedagogu olarak eğitmenlik yaptı. 2004 yılından itibaren İzmir’de, gerek yurtiçi gerek yurtdışı birçok öğrenci yetiştirmektedir, yetiştirdiği öğrenciler; Ankara (Bilkent), İstanbul (Marmara Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı), İzmir (D.E.Ü Konservatuvarı), Eskişehir (Konservatuvar) Üniversitelerini başarıyla kazanmışlardır ve aynı zamanda Amerika, Almanya ve İtalya gibi ülkelerde pek çok başarı elde etmişlerdir.

2016 Haziran ayında Romanya’da düzenlenen uluslararası Piyano yarışmasında yetiştirdiği öğrenciler 2 farklı yaş kategorisinde MANSİYON ödülü almıştır. 2017 yılında Milano Uluslararası Piyano yarışmasında “Piano Talents” 9-11yaş kategorisinde öğrencisi ÜÇÜNCÜ, 2018’de 11-12 yaş kategorisinde İKİNCİ, 2019’da 12- 13 yaş kategorisinde ÜÇÜNCÜ olmuştur.

2005-2017 yılları arasında TOBAV İzmir şubesi’nde Pedagog Eğitmenliği, 2014-2017 yılları arasında da TOBAV Mandolin Orkestrası Şefliği yaptı. Ayrıca 2016 Eylül ayından itibaren TRT İzmir Radyosu ve Televizyonu’nda piyano sanatçısı olarak görev yapmaktadır. Cabbar, 2004 yılından beri asıl görevi olan İzmir Devlet Opera ve Balesinde Orkestra sanatçısı ve baş korrepetitör olarak görevini sürdürmektedir.

ENGLISH

She was born in 1978 in Baku (Azerbaijan) and gave her first piano recital at the Baku Cultural Center when she was 5 years old. Her education between1984-2011 include musical and English training from world-wide famous musicians in Baku Musical Academy, England, Germany (Munich) and Moscow State Conservatory. Her education resulted with master’s degree and doctorate. She achieved 5 first prizes, 1 second prize and 1 third prize awards at national and international competitions during 1989-2007. She gave more than 300 concerts in Russia, Turkey and different countries of Europe.

She was an instructor as a piano pedagogue at the Azerbaijan Fine Arts Faculty in 1997-1998. She was a pianist of the Azerbaijan State Philharmonic Orchestra Chorus in 1998-2001; worked as a Piano Pedagogue at the Baku Musical Academy during 2002-2004.

She lives in Izmir since 2004 and educates quite a few students for domestic and abroad studies. Her students were admitted in the Universities in Istanbul, Izmir and Eskişehir State Conservatories. Also, some of them achieved great success in the States, Germany and Italy.

Cemile Cabbar’s students are successful and have won and keep winning top prize awards at the contests held in Turkey and abroad.

Between 2005-2017, Ms. Cabbar was the Pedagogue Instructor of the TOBAV (Turkish Opera & Ballet Foundation) İzmir Branch. Acted as the Conductor for the TOBAV Mandolin Orchestra. Additionally, since September 2016, she works as a pianist for the TRT İzmir (Turkish Radio Television). Ms. Cabbar acts as a pianist of the İzmir State Opera and Ballet orchestra as her primary career. Ms. Cabbar is the Chief Correpetitor of the Izmir State Opera and Ballet Orchestra.