Jüri

Selman Ada

Onursal Jüri Başkanı; Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürü ve Genel Sanat Yönetmeni V.

Prof. Jeanette Thompson

Jüri Başkanı; Şan Hocası ve Uluslararası Soprano

Aytül Büyüksaraç

İzmir Devlet Opera ve Balesi Solist Sanatçısı; Yaşar Üniversitesi Müzik Bölümü Öğretim Görevlisi

Edward C. Berkeley

Aspen Opera Merkezi Müdürü ve The Juilliard Müzik Okulu' nda Profesör

Katrin König

Saltzburg Devlet Opera Müdürü ve Sanat Yönetmeni

Ulf Bästlein

Avusturya Graz Müzik Üniversitesi' nde Öğretim Görevlisi; Husum Yaz Şarkı Festivali Direktörü

Fügen Yiğitgil

Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü Baş Korrepetitörü


Selman Ada (Besteci - Piyanist - Orkestra Şefi - Eğitimci)

"6660 sayılı Harika Çocuklar" yasası kapsamına alınarak Paris'e gönderilen tek kompozitör ve orkestra şefi olan S. Ada, (1965-1971) devrin en ünlü ustalarıyla çalışarak Paris Milli Yüksek Konservatuvarı'ndan başta piyano bölümü olmak üzere bütün dallarda birinciler birincisi olarak 1971'de mezun oldu.

Bestecinin Aşk-ı Memnu operası 2010'da İzmir Devlet Opera ve Balesi sanatçılarıyla kendi yönetiminde Batı Avrupa'da (İspanya) sahnelenen ilk Türk operasıdır. 2013'te İngilizceye tercüme edilen eserin provaları halen ABD'nin Minneapolis Operasında sürmektedir. Bestecinin 'Ali Baba & 40 Haramiler' operası 2012'de Almanya'nın Wuppertal Operası tarafından Almanca olarak sahnelenen eser dünya repertuvarına giren ilk Türk operasıdır. 

1979-1980 sezonunda Devlet Opera ve Balesi'nde Genel Müdürlüğünde genel müzik direktörlüğü görevinde bulundu. Sanatçı 2001-2002 temsil sezonunda Mersin Devlet Opera ve Balesi'nde genel müzik direktörlüğü görevinde bulundu.

Orkestra Şefi S. Ada, İstanbul Devlet Opera ve Balesi'nin ilk Türk Müzik Direktörüdür. (2006) 1980'de Paris'e giderek 'Ecole Normale Supérieure de Musique de Paris' 'de opera korrepetitörlüğü ve orkestra yönetimi bölümünü kurarak 27 yaşında 'profesör' ünvanıyla atandı.

2008-2009 sezonunda Mersin Devlet Opera ve Balesi Müdürü ve Sanat Yönetmeni olarak çalıştı. Ada, 2009-2011 arasında Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü Genel Müzik Direktörü olarak görev yaptı. Mevlid Kantatı Op. 44, İstanbul, Ankara, İzmir, Mersin, Antalya ve Samsun Operaları sanatçılarının katılımıyla bestecinin yönetiminde 20 Nisan 2011'de 450 kişilik dev kadroyla İstanbul'da dünya prömiyeri yaptı. Bu eser İslam tarihindeki ilk Kantat'tır.

Ada, 23 temmuz 2014'te Devlet Opera ve Balesi'ne Genel Müdür ve Genel Sanat Yönetmeni olarak atandı.


Jeanette Thompson (Soprano)

Kariyeri; Almanya, Belçika, Fransa, Lüksemburg, Türkiye, İspanya, İtalya, Avusturya, Japonya, Slovenya, Hırvatistan, Kanada, Kamerun, Zaire, Kenya, Letonya, Çek Cumhuriyeti, Porto Riko ve Amerika Birleşik Devletleri'nde verdiği resitallerle ve konser uyumlarıyla hızla yükselmiştir. Carnegie Salonu'nda ilk sahneye çıkışı Verdi'nin "Messa da Requiem" olmuştur ve şarkıcılığından uluslararası bir yıldız olarak övgüyle söz edilmiştir. Bir şarkıcı olarak dünyada güzellikle, samimiyetle, coşkunlukla, derinlikle, biçimiyle alkış ve beğeni toplamıştır. Strauss'daki performansı (vier letzte lieder) yoğun bir bağlılık olarak tanımlanmaktadır. "Aida"daki başrolünde ise şarkılarının bir dakikasını izleyicilerin bir saat gibi duymak istediğinden bahsedilmiştir.

Operadaki diğer rolleri "Don Giovanni"den Dona Anna, "Il.Travatore"den ve "La Forza Del Destino"dan Leonara, "Tosca"dan Tosca, "Ariadne Aux Naxos"dan Ariadne olarak sıralanabilir. Ayrıca Arena di Verona (Italya), Opera di Genoa (Italya), Opera di San Carlo (Italya), Stadtsoper Regensburg (Almanya), Türkiye Devlet Opera ve Balesi (İstanbul), Birmingham Edmonton Operaları (Kanada) gibi operalarda performanslarını sergilemiştir. Bunun yanısıra Marc Soustrot, Fernand Terby, Enrique Batiz, John De Main, Marin Alsopp, Dominique Fanal, Michael Christie, Andre Vandernoot, Mendi Rodan, Rengim Gokmen gibi orkestra şefleriyle çalışmıştır. Nieuw Vlaams Senfoni Orkestrasıyla Fernand Terby yönetiminde "Jeannette Thompson ile Operada Bir Gece" adı altında kapsamlı bir turneyi tamamlamıştır. David Winkler, Craig Bohmler, Steven Sametz ve Thomas Cipullo gibi ünlü besteciler özellikle onun için çalışmalar yazmışlardır. Jeannette Thompson'ın diskografisi bir ses bandı içerir bu da Fransız sineması (DeuxRamoneurs Chez Une Cantatrice) ve 3 CD'sidir (Jeanette Thompson şarkıları Negro Spirituals).

Jeannette Thompson bazı ülkelerde sayısız yarışmalar kazanmıştır. Brüksel'de Kraliçe Elizabeth Yarışması'nda Altın Madalya ve Grady Harlan 700 şarkıcı arasından "olağanüstü şarkıcı" ödülü. Lisansını Florida Devlet Üniversitesinin Müzik Bölümünden ve yüksek lisansını Rice Üniversitesi Müzik Bölümünden mezun olarak tamamlayan Thompson, Belçika'daki Uluslararası Yaz Opera Festivali Fakültesinde 6 yıl çalışmıştır. Şarkıların olağanüstü teknikleriyle ve güzel performanslarıyla tanınmaktadır. Florida, Arizona, Georgia Virginia, Vermont gibi yüksek lisans sınıflarına ve Vassar ve Lehigh Üniversitelerindeki fakültelere hizmet vermektedir. Bayan Thompson şu sıralarda New York' ta çalışmalarını sürdürmektedir.


Aytül Büyüksaraç (Soprano)


İzmir’de doğdu. İzmir Özel Türk Koleji’nden mezun olduğu yıl İzmir Devlet Konservatuvarı’na girdi. Yedi yıllık Opera Yüksek Bölümü’nü beş yılda tamamlayarak 1984’te mezun oldu ve İzmir Devlet Opera ve Balesi’ne solist sanatçı olarak atandı.

Bu güne dek İZDOB’da sahnelenen otuza yakın eserde baş soprano rolleri oynadı.

Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası başta olmak üzere Cemal Reşit Rey, Bilkent, Senfoni, İstanbul, İzmir, Antalya, Adana ve Bursa Devlet Senfoni Orkestrası’nın çok sayıda konserinde solist olarak görev aldı. İzmir Devlet Senfoni Orkestrası’nın 1996 yılında gerçekleştirdiği Güney Kore turnesine ve İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’nın Atina Senfoni Orkestrası ile gerçekleştirdikleri “Dostluk Konserleri”ne solist olarak katıldı.

Uluslararası alanda da pek çok etkinliğe katılan Aytül Büyüksaraç, Moskova, Burgaz, Montevideo, Kisinev, Ohrid, Mexico City, Münih, Osnabruck, Marl, Duisburg, Bakü, Marrakech, Lefkoşe, Girne, Gijon, Rodos gibi kentlerde operalarda oynadı, konserler gerçekleştirdi. Uluslararası Aspendos Opera ve Bale Festivali, Uluslararası İstanbul, İzmir ve Boğaziçi Müzik Festivalleri’nde temsiller gerçekleştirdi.

2001 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuarı Sahne Sanatları Anabilim Dalı’nda yüksek lisans yapan sanatçı, 1995-2001 ve 2007-2014 yılları arasında İzmir Devlet Opera ve Balesi Müdür ve Sanat Yönetmenliği görevini üstlendi. Halen bu kurumda "Solist Sanatçı" olarak görevine devam etmektedir. İZDOB’ daki görevinin yanı sıra Yaşar Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Müzik Bölümü’ nde öğretim görevlisi olarak da görev yapmaktadır.

İstanbul Çırağan Lions Kulübü tarafından “2007 Yılının En Başarılı Opera Sanatçısı” ödülüne, 2010 yılında Semiha Berksoy Opera Vakfı tarafından “ Ferhan Onat” özel ödülüne ve 2012 yılında da İzmir’i Sevenler Platformu ve Dario Moreno Dostları Derneği’nin düzenlediği “16. Dario Moreno Akdeniz Dostluk-Barış ve Hoşgörü Sanat Ödülleri” kapsamında “Yılın Opera- Ses Sanatçısı” ödülüne layık görülmüştür.


Edward C. Berkeley

Mr. Berkeley directs and teaches opera and theater. He recently celebrated his 26th year at The Juilliard School (primarily as Director of Undergraduate Opera Studies) and teaches Shakespeare at Circle in the Square Theater School. In New York he directed the acclaimed Tony Award and Drama Desk-nominated Wilder, Wilder, Wilder and other award-winning Broadway productions.

Mr. Berkeley’s New York Shakespeare Festival productions include Pericles and “Best Revival” winner The Tempest. He directed Beatrice and Benedict at the New York Philharmonic and John Adams’ El Niño with the Atlanta Symphony and at Chicago's Ravinia Festival. Mr. Berkeley has also directed at the Library of Congress, Williamstown Theater Festival, and the Old Globe Theater.

As director of the Aspen Opera Theater Center, he has staged classics as well as new operas by John Harbison, Bright Sheng, Augusta Read Thomas, Michael Torke, Mark-Anthony Turnage, and Bernard Rands. In New York, Mr. Berkeley directed the premieres of Ned Rorem’s Our Town, Thomas Adès’ Powder Her Face and Ullman’s The Kaiser from Atlantis (which he also directed in L.A., Miami, Houston, Spoleto, Italy and Ravinia).

 Mr. Berkeley was an acting consultant for the Metropolitan Opera’s Lindemann Young Artists Program, a guest faculty member of Princeton University and Williams College, a returning Distinguished Guest Professor at Carleton College and returning guest director at Rice University. Favorite productions include his adaptation of Mendelssohn’s A Midsummer Night’s Dream and L’histoire du Soldat for the New York Philharmonic, Two Faces of Romeo and Juliet (Bernstein plus Gounod) and Madama Butterfly for Houston Grand Opera, and The Coronation of Poppea, John Adams’ The Death of Klinghoffer and Conrad Susa’s Transformations at Juilliard. Recently he collaborated with James Levine on a project for the Metropolitan Opera and The Juilliard School. 

Mr. Berkeley also directed "Tango, Song and Dance" at the Kennedy Center in Washington, DC. and A Midsummer Night's Dream for the Baltimore Symphony and will soon direct Shakespeare's Macbeth in Marseille and a new adaptation of Romeo and Juliet utilizing Prokofiev's ballet music.


Katrin König

Katrin König was born in Salzburg, and studied Italian culture and language at the Università per Stranieri in Siena, before obtaining a degree in musicology with an emphasis on Musical Dramaturgy and Theatre Administration at the University of Bologna.

Already during her studies she gained experience working at the Teatro Comunale in Bologna, and at the Salzburg Festival.

After being an apprentice assitant director for Willy Decker's 2005 Salzburg Festival production of "La traviata", she was asked to be the head stage manager for the 2006 production of three operas, as part of the celebrations for the Mozart Year. From 2007 she worked as an assitant manager at the concert department for the Salzburg Festival, responsible for projects with, among others, the West-Eastern Divan Orchestra under Daniel Barenboim, the Simon Bolívar Youth Orchestra of Venezuela under Gustavo Dudamel, the Gustav Mahler Youth Orchestra and the Figli d'arte Cutticchio from Palermo.

In 2007 she began her employment as a stage manager with the Salzburg Whitsun Festival and a collaboration with the Ravenna Festival lead by Riccardo Muti.

In 2008 she accepted the invitation from the Stiftung Mozarteum Salzburg to work as production assisant for the Mozartwoche and "Dialogen" Festivals, and subsequently as production director for the 2010 production of Idomeneo, a co-production with the Aix-en-Provence Festival under the musical direction of Marc Minkowski.

Since October 2010 Katrin König has been Head of Opera administration and casting director of the Salzburg State Theatre.



Ulf Bästlein (Bas Bariton)

The German bass-baritone Ulf Bästlein studied classical philology and German literature, completing a Ph.D. before commencing vocal studies with Prof. Albrecht Meyerolbersleben at the Music Academy in Freiburg. There he graduated from the “concert exams” with Distinction.

In 1987 the bass-baritone began his stage career at the State Opera in Heidelberg. Since then he has been engaged in - among others - Augsburg, Hannover, Lübeck and at the State Opera in Hamburg, where he demonstrated his vocal and stage qualities in Mozart roles such as Papageno in Die Zauberflöte, Count Almaviva in Le nozze di Figaro, Guglielmo in Così fan tutte, and the title role in Don Giovanni, as well as roles such as the Zar in Zar und Zimmermann, Dandini in La Cenerentola and the title role in Tchaikovsky’s Eugene Onegin with great success. Equally important are his concert performances of both sacred and secular works and song recitals, documented in radio (SWF, NDR, BR, RB) and television (ARD and ZDF) broadcasts.

Ulf Bästlein was awarded prizes in several singing competitions, including the VDMK competition in Berlin and the Nuremberg Mastersingers Competion. He has performed in almost all European countries and is a regular guest at various international music festivals, including the Flandern Music Festival in Belgium, the Stresa Festival in Italy, the Ludwigsburger Schlossfestspiele, Schleswig-Holstein, Herrenchiemsee and Rheingau Music Festivals in Germany and the Styriarte Festival in Austria.

Ulf Bästlein’s broad repertoire encompasses works from Monteverdi to the present, including many world premiere performances of works by composers such as Halffter, Döhl, Radulescu and Sollima. He has sung under conductors including Donald Runnicles, Christof Prick, Bernhard Klee, Jesus Lopez Cobos, Helmuth Rilling, Marcello Viotti, Bruno Weil, Jos van Immerseel and Frieder Bernius. Both his debut-CD recording of 19th Century songs to texts by Heine and his recording of Schubert’s Winterreise (on the label ars musici) received considerable press acclaim. Numerous further recordings demonstrate the versatility of Ulf Bästlein’s creative work: Schubert Nacht- und Todeslieder (ars musici), Il Gedeone by N. Porpora (with the Wiener Akademie for the label cpo), Beethoven’s Symphonie no. 9 (under Jos van Immerseel for Sony Classical), Aci e Galatea (under Frieder Bernius for Orfeo), wine songs from three centuries (“Trunken müssen wir alle sein”), and Schubert songs to Goethe texts (Naxos). Both his CD with songs to poems by Theodor Storm (with pianist Charles Spencer for the label Dabringhaus und Grimm) and his recording of Schumann’s Dichterliebe (Hänssler) were released in September 2004. In 2009 the label Gramola has released the world premiere recording of songs by Anselm Hüttenbrenner with Ulf Bästlein and Charles Spencer.

Ulf Bästlein was appointed as Vocal Professor at the Music Academy in Lübeck, Germany, in 1999, and has held a professorship in Singing at the University for Music in Graz, Austria, since 2000. Ulf Bästlein gives regular masterclasses in Europe and Asia.


Fügen Yiğitgil

Fügen Yiğitgil müzik öğrenimine İzmir Devlet Konservatuvarında başladı. Daha sonra Ankara Devlet Konservatuvarının Piyano Yüksek Bölümünü Mithat Fenmen'in öğrencisi olarak bitirdi. 1980 yılında Ankara Devlet Opera ve Balesine Korrepetitör olarak girdi. İtalya'da Siena Chigiana Müzik Akademisinin kurslarına katıldı. Daha sonra New York'taki Mannes Kolejinde bir yıl eğitim gördü.

Slovenya, Slovakya, Macaristan, Romanya, Hırvatistan, Danimarka, Hollanda, Avusturya, Bulgaristan, Bosna-Hersek, Amerika, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Mısır, Moldova, Azerbaycan, Gürcistan, Pakistan, Umman'da ve yurtiçinde birçok yerli ve yabancı sanatçıyla konserler verdi. Radyo ve televizyon kayıtları yaptı.

Uzun yıllar Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ve daha sonra da Başkent Üniversitesi Opera ve Şan Bölümlerinde öğretim üyesi olarak çalıştı. Sanatçı halen İstanbul Devlet Opera ve Balesinde Korrepetitör olarak aynı zamanda Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğünde de Başkorrepetitör olarak görevini sürdürmektedir.